مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی یاسوج

جاهای دیدنی یاسوج

جاذبه های دیدنی یاسوج

یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد است. یاسوج دارای موزه است و جشنواره ملی عشایر و اقوام ایرانی در پارک جنگلی یاسوج برگزار می شود.

همراه ما باشید تا باهم به شهر زیبای یاسوج سفر کنیم.

آبشار یاسوج

از زیباترین و اصیل ترین جاهای دیدنی یاسوج ، آبشار معروف آن است. این آبشار در 2 کیلومتری نزدیک شهر واقع است. گردشگران ایرانی و خارجی به آنجا می روند. آبی که از چشمه های یاسوج به وجود آمده، باغ های سرسبز و مراتع سرسبز پر از گل و چشم انداز های جذاب را به وجود آورده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. از دیگر آبشار های این استان «بهرام بیگی»، «بن رود» است که بعد از «سی سخت» واقع و از چندین چشمه تشکیل شده و مناظر بکری را به وجود آورده است.

آبشار یاسوج

پارک ساحلی رود بشار

این پارک ساحلی در ورودی شهر یاسوج واقع است. یکی از متنوع ترین و زیبا ترین اماکن تفریحی در شهر یاسوج است. رود آرام بشار در این پارک به یاد ماندنی است.

پارک ساحلی رود بشار یاسوج

پارک کوهستان یاسوج

این پارک در حاشیه جاده یاسوج به اقلید واقع و از جاذبه های گردشگری یاسوج است.

پارک کوهستانی یاسوج

پارک مهروری یاسوج

این پارک در ورودی شهر یاسوج بر روی رودخانه «بشار» واقع است. وجود دریاچه مصنوعی به زیبایی اینجا افزوده است. مسیر پیاده رو، پیست دوچرخه سواری، امکانات تفریحی، پیست کالسکه رانی دارد.

پارک مهرورزی یاسوج

کوه دنا

کوه دنا در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج، در شهر سی سخت جای گرفته است. شهرستان دنا در آن قرار دارد. کوه دنا دارای سه غار و چشمه های فراوان است.

 

کوه دنا یاسوج

سی سخت

سی سخت در 35 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است که گردشگری است و آب و هوای بسیار دلپذیری دارد. در شهر سی سخت در بالای «کوه گل»، چند دریاچه زیبا موجود است که مشتاقان به بالای کوه می روند. مسیر رفتن به دریاچه دیدنی است.

سی سخت یاسوج

دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل در شمال بویراحمد و در شمال شرقی سی سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه های کوه گل واقع است. این دریاچه حدود 32 کیلومتر با شهر یاسوج فاصله دارد و مورد توجه مردم بومی و مسافران است. محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی و همچنین آویشن خوش عطر کوهستان مملو می شود. در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت انگیزی پدید می آورد. در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز سبب ایجاد چشم انداز زیبای طبیعی این منطقه شده است.

دریاچه کوه گل یاسوج

دشتک سی سخت

دشتک سی سخت در 5 کیلومتری سی سخت واقع و زیباست.

دشتک سی سخت یاسوج

چشمه میشی

چشمه میشی یا چشمه بشو در 5 کیلومتری سی سخت واقع است. دارای مسیر ارتباطی در مسیر «کوه گل» است و مسیر آسفالت است. منطقه ای بکر که پتانسیل یک تفرجگاه بی نظیر را دارد. چشمه میشی از «دنا» سرچشمه می گیرد و نمای طبیعی زیبای دارد. آب و سرسبزی درختان، این مکان را برای استراحت مناسب کرده است.

چشمه میشی یاسوج

منطقه گردشگری تنگ گنجه ای

منطقه تنگ گنجه ای در 13 کیلومتری یاسوج در مسیر محور یاسوج به سی سخت واقع است. در دره ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی بلوط فراوان قرار گرفته است. این منطقه گردشگری هوای خنک دارد  و عبور رودخانه در بین دره از لا به لای درختان محل گردشگری زیبایی پدید آورده است. چندین چشمه نیز در این منطقه در جریان است که از کوه دنا سرچشمه می گیرد. برای رسیدن به این منطقه جاده آسفالته و قابل دسترسی وجود دارد. آواز خوش پرندگان و صدای آب اینجا برای روح انسان آرامش بخش است. این مکان، دارای امکانات اقامتی است.

منطقه گردشگری تنگ گنجه ای یاسوج

تنگ مهریان یاسوج

تنگ مهریان در 5 کیلومتری یاسوج واقع است. روستایی در میان رودخانه است که مهریان در شرق آن و «دنا» در شمال آن واقع است. در واقع روستای مهریان یک دشت پای کوهی است که یک عنصر طبیعی شامل کوه، دشت و رودخانه، اقلیم آن را در بر گرفته است. رودی در دره نه چندان عمیق جریان دارد و انگار اطراف آن را فرش سبز کرده باشند و دارای درختان زیادی است. «رودخانه مهریان» که از چشمه ها نیز سرچشمه می گیرد به کارون و رودخانه بشار یاسوج می ریزد. «امامزاده حسن» در این حوالی است. تنوع درختان بلوط، افرا، سپیدار، چنار، کاج، انگور وحشی و بنه در این مکان مشاهده می شود. شکسته شدن یخ ها در کنار صخره اطراف امامزاده و صدای آب خبر از بهار می دهد. آب آن زلال است. اینجا در فصل تابستان و بهار پتانسیل گردشگری زیادی دارد.

تنگ مهریان یاسوج

تنگ و آبشار تامرادی

این تنگه در 50 کیلومتری غرب یاسوج در مسیر گچساران و مسیر جاده سپیدار واقع است. تنگ تامرادی دارای آبشار زیبا و حوضچه فراوان است. در پیچ و خم های جاده کوهستانی که به این محل می رسد موارد دیدنی طبیعت بسیار است. در ورودی تنگه بقایای یک دخمه قدیمی است که مربوط به دوران هخامنشی می باشد. تنگ تامرادی محل وقوع یکی از جنگ های معاصر نیز هست. تنگ تامرادی با چشم انداز زیبا و صدای آبشار زیبا و پوشش گیاهی سرسبز یک خاطره فراموش نشدنی دارد. جنگل های بلوط اطراف، آبشار، غار، چکه های آب از سقف ها بر زیبایی این مکان افزوده است. چشمه بلوط عسلی که در حواشی آبشار تنگه واقع شده یکی از معروف ترین ییلاقیات و تفرجگاه ها را با حوضچه ی طبیعی زیبای خود به وجود آورده است.

تنگ و آبشار تامرادی یاسوج

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در 18 کیلومتری یاسوج واقع و دارای رستوران و استراحتگاه است. این مکان توریستی، یکی از زیبا ترین پیست اسکی های کشور است.

 

پیست اسکی کاکان یاسوج

دریاچه سد شاه قاسم

بند شاه قاسم در 15 کیلومتری جنوب یاسوج واقع است. دریاچه سد شاه قاسم، تابلوی زیبا از آبی آب و سبزی جنگل بلوط ترسیم کرده است. در اینجا امکانات ورزشی آبی نیز به چشم می آید.

دریاچه سد شاه قاسم یاسوج

آبشار منج سی سخت

این آبشار فصلی در منطقه سادات محمودی در 60 کیلومتری شمال غرب یاسوج و در نزدیکی روستای منج واقع است. مسیر دسترسی به آن از پاتاوه، باک، بنسان و دژک است که انتهای این مسیر زیبا و پوشیده به جنگل ها و مراتع سرسبز است. این آبشار، در قلب کوه های دو شاخه ای، پس از طی مسیری طولانی و عبور از روستای منج، به رودخانه بشار می ریزد.

آبشار منج یاسوج

چشمه بلقیس یاسوج

چشمه بلقیس در شهر چرام واقع شده است. باغ چشمه بلقیس در دره ای واقع است که درختان بید اطراف آن را فرا گرفته است. بوی شالیزار ها در کنار روستای «قنبرآباد» به مشام می رسد که با گذر از جاده پیچ در پیچ به آن می رسید. در اینجا درختان انار، لیمو ترش موجود است. دهانه کوه شمالی در چرام پر از درختان نخل است. روستا دارای استخر طبیعی است و هوای بسیار مطلوبی دارد. این مکان پذیرای مهمان ها در روز های پر مسافر است.

چشمه بلقیس یاسوج

این هم از بهترین جاهای دیدنی یاسوج. شما کجا را پیشنهاد می کنید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا