مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش

جاذبه های دیدنی کیش

جزیره کیش با مساحت کمی که دارد زیبایی ها و جاهای دیدنی زیادی دارد. کیش یکی از بهترین ، مهمترین و جذاب ترین مکان های گردشگری کشورمان به شمار می آید، که همیشه میزبان مسافران زیادی بوده است. زیبایی ها و جاهای دیدنی این جزیره لذت بخش سبب شده تا لقب مروارید سیاه خلیج فارس را به خود بگیرد. خیلی ها بر این باورند که فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به این جزیره است اما بهتر است بدانید کیش در همه فصل ها جذابیت خودش را داشته. بهتر است قبل از سفر به جزیره زیبای کیش با مکان های گردشگری آن آشنا شوید. پس با ما همراه باشد.

کیش

بوستان آهوان کیش

یکی از جذابترین جاهای دیدنی جزیره کیش بوستان آهوان جزیره کیش است که با مساحت 2 هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان حیوانات دیگری نیز وجود دارد از قبیل شیر، میمون، گوزن، شغال، روباه، اسب و چند گونه پرنده استرالیایی، ولی برخلاف دیگر حیوانات موجود در این پارک که در قفس نگهداری می شوند، آهوها آزادانه و بدون هیچ محدودیتی زندگی می کنند. در این پارک وسایل بازی برای کودکان نیز وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند. تماشای این حیوانات به خصوص این آهوان زیبا که در محیطی باز و بدون قفس زندگی می کنند بسیار لذت بخش است آن را از دست ندهید.

بوستان آهوان کیش

اسکله تفریحی کیش

یکی دیگر از جاذبه های جزیره کیش، اسکله تفریحی کیش است که همانطور که از اسمش پیداست اختصاص به تفریح و سرگرمی دارد. این اسکله با طول 437 متر و عرض 18 متر دارای عرشه ای چوبی است. برای پیاده روی مکان مناسبی است که شما را به سمت دریای نیلگون خلیج فارس می برد. در نزدیکی این اسکله باشگاه بولینگ، سینما 4 بعدی، کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد. این اسکله امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قابق های پدالی با ظرفیت 4 نفر، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های شیشه ای که گردشگران برای تماشای دنیای هیجان انگیز موجودات دریایی از آن استفاده می کنند.

اسکله تفریحی کیش

پارک ساحلی مرجان کیش

پارک ساحلی مرجان از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که بسیاری از گردشگران و ساکنان جزیره به آنجا می روند و از ساحل زیبای کیش لذت می برند. این پارک ساحلی در نزدیکی بازار مرجان واقع شده است. در این پارک آلاچیق ها و محوطه های مناسبی برای استراحت و دوری از هیاهو و شلوغی بازار وجود دارد که مناسب برای عکاسی و ثبت لحظات زیبای شما در کنار این ساحل پاک و دریای زلال و شفاف است. راستی تماشای طلوع آفتاب را از این ساحل فراموش نکنید.

پارک ساحلی مرجان کیش

 

پارک ساحلی مرجان کیش

کشتی یونانی

یک کشتی بزرگ و عظیم که در تابستان سال 1345 در ناحیه غرب جزیره کیش به گل نشسته و به کشتی یونانی معروف است. هنوز دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی در جزیره کیش مشخص نشده اما گفته شده به علت مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق رخ داده است. این کشتی عظیم الجثه توسط شرکت ویلیام هامیلتون با وزن 7061 تن و طول 136 متر در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته شد. تلاش ها برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمر نرسید و در نهایت سرنشینان کشتی مجبور به ترک آن شدند و شروع به تخلیه بار کردند. این کشتی قدمت تاریخی زیادی ندارد و گذشت زمان کشتی را دچار فرسودگی کرده است.

کشتی یونانی کیش

پارک آبی کیش

تم پارک آبی کیش با مساحت 5.6 هکتار در سال 1395 در جزیره کیش افتتاح شد. این پارک آبی اولین پارک آبی رو باز در سطح کشور است.پارک آبی کیش براساس داستان راز قلعه خورشید طراحی شده است، در این داستان گروهی از دزدان دریایی به جزیره ای حمله می کنند. دزدان دریایی به رهبری کاپیتان سایان برای دستیابی به قرص خورشید و حکمرانی بر دریا به قلعه خورشید حمله می کنند. سه برادر به نام های پولاد، ماهان و باشو که از ساکنان قلعه خورشید هستند تصمیم به مبارزه با آنها را می گیرند…

پارک آبی کیش

در این پارک آبی 13 راید، 4 استخر شنا، 1 اسپا، دو رستوران، 4 نوشیدنی فروشی و دو منطقه خرید دارد.

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش کهنسال ترین درخت لور یا انجیر یا انجیر معبد در ایران است. این درخت بین 500 تا 600 سال عمر دارد. درختان انجیر معابد در ابتدا یک تنه هستند، به مرور که رشد می کنند شاخه های آن به سمت زمین برمی گردد و بعد از مدتی داخل زمین فرو می رود و به تنه تبدیل می شود. برخی بر این باورند که این درخت مقدس بوده و انرژی مثبت و خوبی دارد به همین دلیل برای رسیدن به آرزو های خود به شاخه های آن نخ ها و پارچه هایی وصل می کنند. درخت لور یا انجیر معابد در دوران ایلخانی و تیموری از کشور هند و چین وارد جزایر کیش و قشم و نواحی ساحلی خلیج فارس شدند. مجموعه درخت سبز دو درب ورودی دارد و در نزدیکی شهر حریره و آب انبار است که در ادامه آنها را نیز معرفی خواهیم کرد.

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

شهر حریره کیش

این شهر در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد. بنا به نظر سازمان میراث فرهنگی قدمت این شهر 800 سال است. شهر حریره حدود 120 هکتار وسعت دارد. امروزه از شهر حریره خرابه هایی با دیوار ها و سقف ها به جا مانده است. ساخت شهر در این قسمت جزیره کاملا معقولانه بوده است به دلیل اینکه ساحل صخره ای آن حدود 10 از سطح دریا بالاتر است، وجود 3 خلیج و دماغه که نقش یک بندرگاه طبیعی را دارد و همچنین دریای نسبتا آرامی که در مقایسه با دیگر سواحل اطراف دارد. این شهر تاریخی 3 قسمت مجزا دارد: خانه اعیانی، بخش کارگاهی و صنعتی، مجموعه حمام.

شهر حریره کیش

شهر حریره کیش

آب انبار کیش

در گذشته برای ذخیره آب آشامیدنی مردم، این آب انبار که الهام گرفته از معماری آب انبار های شهر یزد بود را ساختند. این آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر دارد که بادگیر ها هوا را به داخل دمیده و باعث خنک شدن آب داخل آب انبار می شدند. اما بعد ها به دلیل افزایش جمعیت در این جزیره و گردشگری شدن این منطقه و استفاده از دستگاه های آب شیرین کن برای تهیه آب شیرین، آب انبار ها کارایی خود را از دست دادند.

آب انبار کیش

پلاژ و کلوپ بانوان

این فضا 14000 متر مربع وسعت دارد. این کلوپ در کنار اسکله ای به شکل نیم دایره در دریا بنا شده است. ساحل این کلوپ دارای پوشش سقفی به وسعت 20 هزار متر مربع میباشد که شرایط اختصاصی و آزاد برای بانوان ایجاد کرده است. این پلاژ شامل امکاناتی چون سالن ورزشی و بدنسازی، سالن های مد و زیبایی، زمین مخصوص والیبال ساحلی، دوش آب و پارکینگ می باشد. ساحل این پلاژ بسیار تمیز است به این دلیل که اختصاصی بوده و ساعت کاری محدودی دارد. شما میتوانید در فاصله 1 تا 2 متری از ساحل شنا کنید و ماهی های زیبای خلیج فارس را از نزدیک تماشا کنید.

پلاژ و کلوپ بانوان کیش

پارک دلفین یا دلفیناریوم کیش

این مجموعه تفریحی با 100 هکتار مساحت در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد و اولین دلفیناریوم ایران می باشد. این مکان یکی از پرطرفدارترین مکان های گردشگری جزیره کیش به شمار می آید. این مجموعه شامل فضای سبز با گونه های مختلف گیاهی از جمله درخت نخل، بنجامین‌هاى بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان است، باغ پرندگان با بیش از 57 گونه پرنده از جمله پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، انواع گوناگون لک لک، توکان، تورکو، قو، پنگوئن آفریقایی و گونه‌های نادری چون تمساح پوزه کوتاه می باشد. در دلفیناریوم این مجموعه گونه های مختلفی از پستانداران از جمله دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی،گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن نگهداری می شود.

پارک دلفین کیش

باغ پرندگان کیش

امیدواریم از این مطالب لذت برده باشید. از همراهی شما عزیزان متشکریم.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا