مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی فریدونکنار

جاهای دیدنی فریدونکنار

جاذبه های دیدنی فریدونکنار

فریدونکنار یکی دیگر از شهرهای استان زیبای مازندران می باشد که بر روی جلگه پست و ساحلی قرار گرفته است و آب و هوای معتدلی دارد، شهری که اقامتگاه و تفریحگاه مسافران زیادی می باشد که از جمله دلایل آن هم ساحل زیبا، دریای مطمئن، امکان خرید برنج مرغوب است. فریدونکنار دارای شهرک های ساحلی بسیار زیبایی است که در دوره ی پهلوی بنا شده دلیل آن هم معروفیت این شهر بعد از چالوس است.

فریدونکنار

 

فریدونکنار تولیدکننده مرغوب ترین برنج و خاویار دنیاست.برنج محلی مخصوصا طارم یا سنگه طارم محصول خاص و سنتی این شهر است که به خاطر برنج مرغوب و خوش طعمش شهر طلای زنده و به خاطر خاویار دریایی اش شهر مروارید سیاه می نامند.خاویار اوزون برون که یکی از مرغوب ترین خاویار های دنیاست در این منطقه صید می شود. ترشی و مربای فریدونکنار نیز جزو سوغات فریدونکنار می باشد.

حالا باهم بریم و به جاهای دیدنی این شهر زیبا سری بزنیم.

تالاب فریدونکنار

جاده فریدونکنار به آمل و بزرگراه بابلسر به بابل از کنار این تالاب میگذرد. تالاب فریدونکنار در جنوب شرقی شهر با مجموعه ای متنوع از گیاهان و جانوران آبزی برقرار است این تالاب مساحت 5400 هکتار دارد و زمستان ها زیستگاه بین المللی درنای سیبری است. اگر اهل پرنده نگری هستید در فصول مهاجرت، از این تالاب و پرندگانش دیدن کنید.

تالاب فریدونکنار

باغ پرندگان

نخستین باغ پرندگان شمال کشور، باغ پرندگان فریدونکنار می باشد که با حضور پرندگانی چون غاز های وحشی، پلیکان، قو، مرغ وحشی، خوتکا و برخی پرندگان که از نواحی سیبری به کشورمان مهاجرت می کنند شکل گرفته است. این باغ واقع در پارک ساحلی لاله است.باغ پرندگان فریدونکنار

پارک ساحلی لاله

این پارک در کنار دریای زیبای خزر واقع شده و دارای امکانات بهداشتی ، نمازخانه و آلاچیق های ساحلی است و محیط امنی برای چادر زدن مسافران میباشد. اما چیزی که این پارک را جذاب و منحصر به فرد کرده، وجود باغ پرندگان در این پارک هست که در مطالب بالاتر در موردش صحبت کردیم.

پارک ساحلی لاله فریدونکنار

روستای ازباران

این روستای زیبا با وجود مردمان مهمان نوازش در 5 کیلومتری فریدونکنار واقع شده است.خاک این روستا مرطوب و مرغوب است و نزدیکی این روستا به دریا و رودها آن را جذاب تر کرده است. علاوه بر کشاورزی و صید، پرورش شتر مرغ نیز در اینجا رواج دارد. مزار شهدای این روستا در سایه سار درختان کهنسال و تنومند به زیبایی معمور شده است.

روستای ازباران

بازار بزرگ ماهی فروشان

ما ایرانی ها عاشق بازار رفتن و خرید کردن هستیم بخاطر همین غیر ممکن هست به جایی سفر کنیم و از بازارهایش دیدن نکنیم. بازار بزرگ ماهی فروشان یکی از معروف ترین بازار های این شهر و استان مازندران است.یکی  از بازار های دیگر این شهر شنبه بازار است. حس و حال این بازار ها برای مسافران این شهر خیلی خوب و رنگی رنگی هست.

بازار ماهی فروشان فریدونکنار

پارک جنگلی زاهد کلا و سوته

روستای زاهد کلا در 15 کیلومتری شهر ساحلی فریدونکنار قرار دارد، 60 هکتار پوشش جنگلی و 50 هکتار دریاچه این روستا را زیباتر کرده است و همچنین وجود رودخانه ای که از دل جنگل و روستا می گذرد زیبایی اش را دو چندان کرده. اگر میخواهید از سفر به این شهر لذت کافی را برده باشید گردش به این روستا و جنگل بکرش را فراموش نکنید.

 

زاهدکلا و سوته

سقاخانه کریمکلا

اگر بناهای قدیمی و تاریخی را دوست دارید سقاخانه کریمکلا در این شهر زیبا را فراموش نکنید. این بنا که برای بسیاری از گردشگران دیدنی است، مربوط به دوره قاجاریه می باشد و به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است.

 

این هم از گشت و گذار به شهر ساحلی و زیبای فریدونکنار. امیدواریم که این مطالب براتون مفید بوده باشه و هنگام تصمیم گیری برای سفر این شهر جزو گزینه هاتون باشه.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا