مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی شهرکرد

جاهای دیدنی شهرکرد

جاذبه های دیدنی شهرکرد

فضای عشایری کوچ در نزد عشایر بختیاری زبان و آداب خود را دارد و 20 روز طول می کشد تا عشایر بختیاری از قشلاق به ییلاق و بالعکس برسند. بهار و تابستان در کنار آب و علفزاری می مانند و دوباره حرکت می کنند. در کوه زرد کوه بختیاری امکان کوهنوردی دارد.

همراه ما باشید تا جاهای دیدنی شهرکرد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

موزه باستان شناسی شهرکرد

این موزه در حمام پرهیزگار، خیابان ولیعصر شمالی واقع است.

موزه باستان شناسی شهرکرد

امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون

این امام زاده در خیابان ولیعصر واقع می باشد.

امامزاده حکیمه و حکیمه خاتون

خانه ستوده چالشتری

این خانه در خیابان بهار واقع و مربوط به اواخر دوره قاجار است.

خانه ستوده چالشتری

مسجد اتابکان شهرکرد

مسجد اتابکان در خیابان ولیعصر واقع است.

مسجد اتابکان شهرکرد

پل زمان خان شهرکرد

این پل در حاشیه رودخانه زاینده رود در نزدیکی شهر سامان زیباست از جمله پل زمان خان که منطقه گردشگری است. باغ های حاشیه زاینده رود زیباست.

پل زمان خان شهرکرد

آبشار تونل کوهرنگ

در دوره ی صفویان تلاش کردند با ایجاد شکاف در صخره، چشمه آب این آبشار را انتقال دهند که در این امر موفق نشدند.

آبشار تونل کوهرنگ

تفرجگاه پیرغار شهرکرد

پیرغار در جنوب روستای «ده چشمه»، در 6 کیلومتری فارسان و 38 کیلومتری شهرکرد واقع است. در پیرغار کتیبه هایی از دوره مشروطیت واقع است. گردشگاهی بسیار مصفا است. چشمه پر آب و درختان زیاد با آبشار و کوه های اطراف جذاب است.

تفرجگاه پیرغار شهرکرد

چشمه دیمه شهرکرد

این چشمه در منطقه کوهرنگ، در نزدیکی «روستای دیمه» و در 12 کیلومتری چلگرد واقع است. آب این چشمه خاصیت درمانی دارد و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مفید است. از جمله گوارا ترین آب های جهان است. این مکان به دلیل دارا بودن فضای سبز، راه آسفالت و امکانات رفاهی، دیدنی است.

چشمه دیمه شهرکرد

غار یخی چما

این غار در 25 کیلومتری چلگرد، در نزدیکی «روستای شیخ علی خان» واقع است. غار یخی از نادر ترین و اعجاب انگیزترین غار های منطقه است. قندیل های فراوان یخی از زیر آن نمایان است زیباست. چشمه ای با آن سرد در زیر این غار در جریان است.

غار یخی چما

آبشار آتشگاه شهرکرد

یکی از بهترین جاهای دیدنی شهرکرد آبشار آتشگاه است. این آبشار در 190 کیلومتری شهرکرد، بعد از روستای «میلاس و سردشت» و در بالادست روستای کوچک آتشگاه واقع است. آبشار آتشگاه شهرکرد طولانی ترین آبشار ایران است. دره تنگ و زیباییست که با خصوصیات بکر و طبیعی آن، فضای سبز با خصوصیات گیاهان جنگلی به وجود آورده است.

آبشار آتشگاه شهرکرد

آبشار زرد لیمه

این آبشار زیبا و بکر، در جنوب منطقه اردل و در مسیر کوچ عشایر در کنار «رودخانه بازفت» واقع است. این مکان دارای مراتع سرسبزی است و آثار باستانی «پل خدا آفرین» این مکان را منطقه گردشگری کرده است.

آبشار زرد لیمه شهرکرد

قلعه دزک

مجموعه ساختمانی قلعه دزک به عنوان یکی از آثار ممتاز فرهنگی و هنری در «روستای دزک» واقع در شهر کیار و در 40 کیلومتری شهر کرد است. قلعه دزک از نقاط گردشگری است. تعدادی فیلم در این مکان ساخته شده است. در میان قلعه های تاریخی، قلعه تاریخی دزک یکی از زیباترین قلعه های تاریخی این استان به شمار می رود که معماری بسیار زیبایی دارد. این قلعه عمارت و خانه مسکونی چند نسل از ایلخانان بختیاری بوده است.

قلعه دزک شهرکرد

منطقه بازفت شهرکرد

منطقه بازفت کوهرنگ در 190 کیلومتری شهرکرد، سرچشمه رودهای فلات مرکزی و جنوبی ایران است. بهار بازفت، تصویری زیبا از یک اثر هنری را رقم می زند که در آن، آمیزه ای از ترکیب رنگ های زیبایی است که آرامش  را در وجود انسان ایجاد می کند و وصف بهار کوهرنگ به ویژه بخش بازفت را نمی توان با واژگان توصیف کرد. بهار بازفت، بهار فصل گردشگری ایران است چرا که هر روز، این منطقه در فصل بهار به رنگی زیبا آراسته می شود و ممکن است روز بعد رنگ هایی که پیشتر دیده ای، دیگر در طبیعت روز بعد نبینی. وجود کوچ عشایر در فصل بهار زیبایی خیره کننده ی دیگری به این منطقه داده است. کوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بکر این منطقه گنجینه طبیعی ایران است.

منطقه بازفت شهرکرد

پارک جنگلی پروز شهرکرد

پارک جنگلی پروز در 50 کیلومتری لردگان و 155 کیلومتری شهرکرد؛ در مرکز استان چهار محال و بختیاری، واقع است. گردشگاه زیبای پروز با طبیعت بهشت گونه خود و قرارگیری در امتداد دره ای سرسبز، سالانه میزبان هزاران گردشگر از داخل و خارج استان می باشد. محیط دنج و خلوت، سایه درختان بلند و قد برافراشته، چشمه های زلال، شالیزار های سرسبز و درختان جنگلی پیرامون آن، از ویژگی های جالب توجه این گردشگاه به شمار می روند. این پارک دارای امکانات رفاهی است.

پارک جنگلی پروز

پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد در چلگرد، در مجاورت تونل اول کوهرنگ است. در تمام فصول قابل استفاده است.

پیست اسکی چلگرد شهرکرد

دشت لاله های واژگون شهرکرد

این دشت در 12 کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای «بنواستکی» کوهرنگ واقع است. دشت لاله های واژگون پوشش رنگارنگ از لاله های سرخ دارد. هوای لطیف و پاک دشت و پوشش گیاهی ارزشمند آن چشم نواز است.

دشت لاله های واژگون

چشمه مولا و سرداب

این چشمه تفریحی با فاصله نزدیک به هم، به ترتیب، در مجاورت «روستای آلیکوه»، از توابع شهرستان اردل واقع است. این چشمه، از چشم انداز ها و مناظر زیبایی برخوردار است.

چشمه مولا و سرداب

تالاب سولقان شهرکرد

تالاب سولقان تالابی زیبا، در 70 کیلومتری شهرکرد و در مسیر شهرکرد به ایذه واقع است. حضور پرندگان آن را زیباتر کرده است.

تالاب سولقان شهرکرد

چشمه زند شهرکرد

این چشمه در دامنه «کوه جهان بین»، در 2 کیلومتری هشفیجان و 20 کیلومتری شهرکرد قرار گرفته است. پیرامون این چشمه درختان تنومندی روییده اند و دارای فضای زیبا و مفرح و تفرجگاهی است.

چشمه زند شهرکرد

آبشار دره عشق

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهرکرد این آبشار زیباست. آبشار دره عشق در مناطق «مشایخ اردل»، در مجاور روستای دره عشق و در 130 کیلومتری شهرکرد واقع است. این آبشار فضای شگفت انگیزی به وجود آورده است.

آبشار دره عشق شهرکرد

سرچشمه زاینده رود

سرچشمه زاینده رود در دامنه شمال شرقی زردکوه و در جنوب «روستای دیمه» در 11 کیلومتری تونل های کوهرنگ است و «کلارود» جای خوبی برای ماهی گیری است.

سرچشمه زاینده رود

کتیبه سنگی رخ شهرکرد

این کتیبه در دامنه های شمالی «گردنه رخ» و نزدیک «فرخ شهر» واقع است. این کتیبه مربوط به دوره شاه عباس دوم است.

کتیبه سنگی رخ

روستای سرآقا سید

روستای سرآقا سید در 140 کیلومتری شهرکرد واقع است و به صورت پلکانی ساخته شده که دارای چشمه سار ها و باغ های میوه است.

روستای سرآقا سید

غار سراب شهرکرد

غار سراب در 8 کیلومتری جنوب غربی «روستای باباحیدر» واقع است و برای رسیدن به آن باید به روستای «امید آباد» سفر کنید. غار سراب غاری است نسبتا عمیق که برای هر سطحی از توانمندی های غارنوردی جذاب است. فقط 650 متر از این غار کشف شده است. این غار دو تالار بزرگ و ده ها مسیر ساده و صعب العبور دارد که به مناظر جالب و کم نظیرش خیره کننده است. این غار یک غار آبی، آهکی است که در اثر نفوذ آب در طبقات آهکی زمین به وجود آمده است.

غار سراب شهرکرد

این هم از جاهای دیدنی شهرکرد ، نظر شما در مورد جاهای دیدنی شهرکرد چیست؟

از همراهی شما عزیزان متشکریم!

 

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا