مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی شمال

جاهای دیدنی شمال

جاذبه های دیدنی شمال

یکی از مناطق گردشگری و مقصدهای سفر برای ما ایرانی ها استان های گلستان، مازندران و گیلان است، که ما در اصطلاح همه آن ها را یکی کرده و به اسم شمال میشناسیم. در ادامه مطلب میخواهیم به تعدادی از شهر ها و مناطق زیبای شمال کشورمان سفر کنیم و لذت ببریم با ما همراه باشید.

جاده اسالم به خلخال

این جاده از سه راه اسالم که یکی از شهر های استان گیلان است شروع شده و پس از طی 70 کیلومتر به خلخال می رسد.جاده اسالم یکی از زیباترین مناطق ایران است.شالیزارهای اطرف جاده به شکلی زیبا در دامنه جنگل سرسبز واقع شده است.آبادی ها و خانه های زیادی در مسیر جنگل به زیبایی پراکنده شده.

جاده اسالم به خلخال

در کنار آن رودخانه ای با طی مسیر درختان متراکم و هوای خنک رد می شود و درختان مانند چتری اطراف جاده را پوشانده اند که بسیار لذت بخش است.آبشار، دریاچه، دشت وسیع گل و گیاه از ویژگی های نادر دیگر جاده اسالم به خلخال است. مه رقیق و شرشر آب از چشمه های کنار جاده و پیچ های ملایم چنان جاده را در برگرفته که رهگذر برای ساعاتی بهشت خدا را یک جا خریداری می کند.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

 

ماسال

ماسال با آبشارهای خروشان و بلند بهشت گم شده دیگری در گیلان است. این شهر از دو بخش ماسال و شاندرمن تشکیل شده که مملو از جاذبه های گردشگری است.ماسال از مازال یا مزال به معنی کوه یا کوه وار گرفته شده است.

ماسال

وجود رودخانه میان ماسال، زیبایی این شهر را دوچندان کرده است. رود خالکایی ماسال که از کوه شاه معلم سرچشمه میگیرد و رود مرغک شاندرمن از رودهای مهم اینجاست.این رودخانه ها قابلیت کایاک سواری یا قایقرانی را در آب های خروشان دارند. مهم ترین سوغات این مکان عسل طبیعی، کره، کشک، پنیر تالشی، گردو، خوج، مرکبات، حلوای محلی و برنج است.

ماسال

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه

این منطقه در 25 کیلومتری شمال غرب ماسال و در مسیر راه خلخال واقع و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است.اینجا دارای چشم اندازهای زیبا و گیاهان مرتفع است. ساختمان های مسکونی فراوان با اسکلت چوبی در اینجا، برای استراحت و گذران فصل گرما ساخته شده اند. این منطقه دارای امکانات رستوران و هتل است.

ییلاق اولسبلنگاه

جنگل دو هزار تنکابن

دوهزار نام یک منطقه توریستی از توابع بخش خرم آباد تنکابن است و دارای آب و هوای مطبوع و معتدل است. این منطقه فوق العاده زیبا، با چشم انداز کوهستانی چمنزار و جنگل مرتفع جلگه ای همراه است.

جنگل دو هزار

از جاذبه های دو هزار، دره سرسبز و زیبای دوهزار ،

دره دوهزار

رودخانه دوهزار که از ارتفاعات “الموت قزوین” و “تخت سلیمان” سرچشمه میگیرد،

رودخانه دوهزار

ارتفاعات دوهزار از مناطق زیبای این منطقه که “قله سیالان” و “ارتفاعات گردکوه” از مهمترین آن است را میتوان نام برد.

ارتفاعات دوهزار

پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره با 94 هکتار مساحت در میان دلتای دو رود سه هزار و دوهزار و محل اتصال آن ها واقع است. چالدره همانطور که از اسمش پیداست، دره ای است که عمق سرسبز و آرامش بخشش نه فقط مکانی برای تفریح که جایی برای اقامت و حتی ورزش است. درختان کهن و کلبه های جنگلی آن در میان دو رود، طوری واقع شده که از دور، هر بیننده ای را مبهوت میکند.آنچه که چالدره را از سایر نقاط این دشت پهناور متمایز می کند طراحی زیبا به ویژه کلبه های جنگلی آن است.

پارک جنگلی چالدره

محیط این ناحیه هوایی خنک، مرطوب و بسیار دلپذیر دارد. حجم انبوه درختان توسکا، افرا و بوته های سرخس سراسر زمین را پوشانده و به آنجا سایه ای خوشایند و خنک بخشیده است.

پارک جنگلی چالدره

چشمه لال

اینجا استان گلستان در 40 کیلومتری شهرستان مینودشت و 20 کیلومتری شهر گالیکش در نزدیکی روستای “بش اویلی” وسط جنگل واقع شده و دلیل نامگذاری آن این است که آب این چشمه در سکوت کامل از درون کوه بیرون آمده و از وسط جنگل به داخل رودخانه میریزد. جالب است بدانید که آب این چشمه در زمستان گرم و در تابستان سرد است و برای شنا مناسب است.

چشمه لال

پارک جنگلی کیاشهر

این پارک 50 کیلومتر تا رشت فاصله دارد. رودخانه سفید رود در بندر کیاشهر به دریای خزر می ریزد و در کنار آن جنگل کوچک خودنمایی می کند. درختان توسکا و گیاهان مرتفع، منظره ای زیبا به وجود آورده است. قرار گیری پارک جنگلی کیاشهر در کنار مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا منظره ای لذت بخش و زیبا خلق کرده است. این مکان دارای تجهیزات اقامتی و رفاهی نیز می باشد. پل چوبی، یک کیلومتر از وسط تالاب بوجاق می گذرد. این مکان از تالاب محدوده بندر کیاشهر تا زیبا کنار را در بردارد. کیاشهر یکی از چشم انداز های طبیعی با جاذبه های خاص خود است.

پارک جنگلی کیاشهر

پارک جنگلی کیاشهر

امیدواریم که از این مطالب و مناطق گردشگری شمال کشورمان لذت کافی را برده باشید.ممنون که ما را همراهی کردید.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا