مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی سرعین

جاهای دیدنی سرعین

جاذبه های دیدنی سرعین

سرعین شهر کوچکی در جنوب استان اردبیل با طبیعتی بکر و زیبا است. طبیعت اطراف سرعین، با سرسبزی زیبای خود، دارای آب و هوایی عالی است. آبگرم های سرعین، محل مناسبی برای درمان مسافران است. ما چند مکان دیدنی سرعین را در اینجا برای شما عزیزان آماده کردیم امیدواریم خواندن این مطالب برایتان مفید باشد. با شهپر همراه باشید.

قبل از معرفی بهترین مکان های گردشگری می خواهیم غذا های خوب و سوغات این شهر کوچک اما بسیار معروف را به شما معرفی کنیم.

یادتان نرود به سرعین سفر کردید کباب های محلی آن را حتما امتحان کنید بسیار خوب است. عسل و سرشیر سرعین بهترین سوغات اینجا می باشد. آش دوغ سرعین بسیار مشهور است و در میدان سرچشمه، جنب سینما یافت می شود. موارد خوراکی محلی سرعین که در میدان عالی قاپو موجود است: حلوا سیاه اردبیل، خورشت بیچاق قیمه، آبنبات و تخمه آفتاب گردان، شکلات روسته و شیرینی های محلی، آش های سنتی اردبیل اوماج آش و اون بئش آش. سیب، گلابی، آلوچه، آلوچه وحشی، گیلاس، زردآلو و گردوی سرعین بسیار خوب است.

آبگرم سبلان سرعین

از معروف ترین و معتبر ترین آبگرم های سرعین می توان به آبگرم سبلان اشاره کرد. این آبگرم به عنوان بزرگ ترین مرکز آب درمانی خاورمیانه شناخته شده است. این مجموعه 7 هزار متر مربع مساحت دارد و در این مکان امکاناتی از قبیل استخر های سرپوشیده، سونای خشک و بخار، انواع دوش و وان های تک نفره و… دارد.

آبگرم سبلان سرعین

آبگرم گاومیش گلی سرعین

از مشهور ترین و معروف ترین آبگرم و آب معدنی های ایران می توان به آبگرم گاومیش گلی اشاره کرد. آب چشمه گاومیش گلی کمی ترش و بودار است. برای درمان بیماری های عمومی و سیستم حرکتی مفید و برای زنان خوب و تقویت کننده بدن است.

آبگرم گاومیش گلی سرعین

آبگرم ساری سو سرعین

آبگرم ساری سو در شهر سرعین رنگش کمی مایل به سبز است و همینطور بودار است. از این آبگرم برای درمان بیماری های روماتیسمی و مفصلی استفاده می شود و بسیار خوب است.

آبگرم ساری سو سرعین

روستای شقایق سرعین

روستای شقایق یکی از بزرگ ترین روستاهای سرعین است با چشمه آبگرم. از طرفی این روستا علاوه بر جاده آسفالت به سرعین به روستاهای آلوارس و پیست اسکی آن منتهی می شود. عدس، قالی بافی و گلیم از جمله سوغات این مکان است. چمن زار های پرعلف زیبا داخل و خارج از روستا واقع است و جلوه ی زیبا و بی نظیری دارد. زال تپه سی در یک کیلومتری روستا حاوی غار باستانی به نام «غار تپه سی» است.

روستای شقایق سرعین

روستای ورنیاب

این روستا نزدیک سرعین و روستای کلخوران است و دارای آب گرم است. اینجا یکی از مکان های بکر طبیعی و مورد استفاده گردشگران می باشد.

روستای ورنیاب سرعین

روستای لاطران

روستای لاطران یکی از روستاهای دامنه سرسبز سبلان با چشمه های آبگرم است که 3 کیلومتر با سرعین فاصله دارد. ممتازی آن به سرسبز بودن آن و نزدیکی به سرعین است. مناظر زیبای کوه ، تپه، سبزه زار و برف بالای کوه به زیبایی آن افزوده است و کوه های اطراف با جاذبه های طبیعی آن مکان مناسب به وجود آورده است.

روستای لاطران سرعین

روستای آلوارس

این روستا در 12 کیلومتری غرب سرعین واقع است و خانه های قدیمی دارد. در ورودی حیاط برخی خانه ها درختان بزرگ به جای حصار کاشته شده و زیبایی بی نظیری دارد. طراحی منحصر به فرد خانه های روستا، با داشتن ارتفاعات سرسبز و زیبا و جذاب، این مکان را زیباترین روستای پیرامون کوهستان سبلان کرده است. در اینجا جریان آّب و چشمه های فراوان به چشم می خورد و ماهی قزل آلای آن معروف است. آب شدن برف حتی در فصول بهار و تابستان فرح بخشی منطقه را دو چندان کرده است. پوشش گیاهی زیبا با لاله های سرخ و شقایق و دیگر گل های وحشی در دامنه کوه، به زیبایی هرچه تمام تر این منطقه افزوده است.

روستای آلوارس سرعین

روستا به دلیل شیب مناسب در کوه سبلان و برف حتی در زمستان و تابستان شرایط داشتن پیست اسکی مناسب به نام آلوارس را داراست. مراکز تفرجگاه روستا در مسیر پیست اسکی است. عشایر منطقه با «اوبه ها» و رمه های خود زیبایی منحصر به فردی را به روستا داده است. مراسم عید نوروز و چهارشنبه سوری اینجا نیز زیباست.

 

روستای آلوارس سرعین

روستای بیله درق

این روستا در 3 کیلومتری شمال سرعین واقع شده است و دارای چشمه های آب معدنی در دامنه و جاذبه های توریستی به خاطر مواهب طبیعی است. دره زیبا با چمن زار های پر از گل و گیاه و کندو های عسل داخل آن، منظره ای با طراوت پدید آورده است. کوهپایه های بیله درق سرعین نزدیک دربند ورگه سران است، آتشگاه آن معروف و توریستی می باشد. این مکان دارای چشمه های فراوان آب گرم می باشد.

روستای بیله درق سرعین

روستای کنزق سرعین

روستای کنزق در 3 کیلومتری سرعین واقع است و قدمت دیرینه دارد. اینجا دارای غار طبیعی نیز است. مردم روستای کنزق، به پرورش زنبور عسل مشغولند. بافت روستا حالت شطرنجی دارد. درخت زار ها و خانه های صخره ای، منظره روستا را زیباتر کرده است. این روستا در کنار دره ای زیبا واقع شده است. این جا برنجه زار های سرسبز و زیبایی دارد.

روستای کنزق سرعین

روستای ویند کلخوران سرعین

این روستا در 4 کیلومتری سرعین، کنار جاده اردبیل به نیر واقع شده است و دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی با آثار باستانی است. اینجا دهکده ی صخره ای و شگفت انگیزی است که در کنار دره ی زیبای ورنیاب، تا قسمت انتهای مزرعه، روستا و بند کلخوران را در بر می گیرد.

روستای ویند کلخوران سرعین

روستای آتشگاه سرعین

این روستا در 18 کیلومتری سرعین یکی از پر آب ترین روستاهای اطراف است و چراگاه سرسبز و چشمه های جوشان فراوان دارد که دارای خاصیت درمانی است. این روستا مکان مهم زرتشتیان آذربایجان می باشد. «آب معدنی گوزسوی» در پایین «امامزاده عبدالله» واقع است.

روستای آتشگاه سرعین

پیست اسکی آلوارس

این پیست اسکی در 12 کیلومتری روستای آلوارس در 24 کیلومتری سرعین واقع است و دارای تله سی یژ، جاده آسفالته و مسیر آموزشی اسکی و خدمات است.

پیست اسکی آلوارس سرعین

آبشار ورگه سران

این آبشار در کنار روستای ورگه سران واقع است. با داشتن آبگرم در دامنه کوه سبلان، مناظر طبیعی زیبا و دل انگیزی به وجود آورده است از جمله بند ورگه سران که در دره و تنگه ای طبیعی و زیبا قرار گرفته است. این مکان دارای چشمه های متعدد و آبشاری است که در اثر برخورد چشمه ها به وجود آمده است. دارای چشم انداز زیبایی است و در کنار دامنه آن غارهایی با پیرامون سرسبز وجود دارد. دره ورگه سران سرعین در دامنه کوه دارای مناظر طبیعی و دیدنی است. «چهل چشمه» آن با وجود چشمه ها و صخره ها، دارای غارهای بزرگ و کوچک طبیعی است.

آبشار ورگه سران سرعین

آبشار گرگر یا گور گور سرعین

این آبشار با 12 متر ارتفاع در «دره آلوارس» یا قزل گل لر واقع است.

آبشار گرگر یا گورگور سرعین

دره زیبا و جنگلی ایردموسی سرعین

این مکان در 14 کیلومتری غرب اردبیل در جنگل زیبای ایرد موسی از نزدیکی سرعین تا روستای نوران کشیده شده است. این مکان با چشم انداز های زیبا و نهر ها، چشمه ها و باغ های میوه زیاد، برای گردشگران، استراحتگاه مناسبی است.

دره جنگلی ایردموسی سرعین

این هم از معرفی جاهای دیدنی سرعین اردبیل. امیدواریم خواندن این مطالب برای شما عزیزان لذت بخش بوده باشد. ممنون از همراهی تان.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا