مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران

جاذبه های دیدنی تهران

تهران پایتخت ایران بزرگ، بهترین مقصد گردشگری برای نوروز می باشد. تهران 300 سال پایتخت ایران بوده است و به نمایشگاه هنری روباز تبدیل شده است. آبشار های تهران دوقلو، کمرد، سنگان و پیچ آدران است که زیباترین آن به ارتفاع 2700 متر در دربند، در زیر پناهگاه «شیربلا» واقع است. «آبشار کمرد» در منطقه ای به نام منوچهرآباد، بین جاده جاجرود و شهرک پردیس، در دهکده کوچک کمرد در قسمت شرقی «اراکوه» است.

آبشار کمرد تهران

«آبشار پیچ آدران» آبشاری فصلی است که در 15 کیلومتری جاده کرج به چالوس واقع است. «آبشار سنگان» در انتهای جاده کهن سولقان در «روستای سنگان» است که اوج شکوه آن فروردین و اردیبهشت است.

آبشار سنگان تهران

برخی از سوغات تهران عبارتند از سیب دماوند، قالی بافی و جاجیم بافی، دوغ آبعلی که دوغ محلی معروفی است که بهترین آن از آبعلی قسمت جاده هراز تهیه می شود، سوهان شاه عبد العظیم، نقاشی روی چرم، کشمش و گوجه سبز شهریار که مرغوب است، کاج فیروزآباد، گیلاس و آلبالو فیروزکوه که معروف است، نان کلاج خوشمزه در مسیر تهران از فیروزکوه و جاجیم فیروزکوه.

حالا باهم بریم جاهای دیدنی تهران ببینیم. همراه ما باشید.

برج آزادی

برج آزادی واقع در میدان آزادی نماد و نشانه شهر تهران است. برج آزادی تلفیق طاق های معماری پیش از اسلام در دوره ی هخامنشیان، ساسانیان و بعد از اسلام است که آن را به نماد زیبا از لحاظ معماری تبدیل کرده است. قوس اصلی وسط برج نمادی از طاق کسری مربوط به دوران پیش از اسلام و دوره ی ساسانی و قوس بالایی که یک قوس شکسته است، از دوران بعد از اسلام در ایران حکایت دارد. رسمی سازی هایی که بین دو قوس را پر می کند ایرانی است و از گنبد مساجد ایران الهام گرفته است. این برج سه طبقه است، چهار آسانسور و دو راه پله و 286 پله دارد. در محوطه زیرین برج چندین سالن نمایش است و نگارخانه و موزه در اینجا نیز واقع است.

برج آزادی تهران

برج میلاد

برج میلاد در بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران واقع است. ورودی اختصاصی برج میلاد با امکانات مناسب تفریحی، رستوران، دلفیناریوم، گالری و نمایشگاه به همراه هتل 5 ستاره در فاز 2 و دارای پارکینگ طبقاتی است. اینجا در سال 1387 به بهره برداری رسید. سینما 6 بعدی برج میلاد در نبش سمت چپ ورودی برج میلاد واقع است. دلفیناریوم برج میلاد نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه است و در آنجا حرکات شیر دریایی نمایش داده می شود. پارک دلفین های برج میلاد تهران از روش تکنولوژی شبیه سازی شده و آب اقیانوس قابلیت نگهداری انواع پستانداران دریایی را در پایتخت دارد.

برج میلاد تهران

دلفیناریوم برج میلاد

بارگاه عبیدالعظیم حسنی

این بارگاه مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم در شهر ری است. او را مردی با تقوا، معروف به امانت داری، صداقت در گفتار، عالم به امور دین، قائل به اصول دین شیعه می شناسند. حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت حسن مجتبی(ع) است، پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قیس. از آنجا که از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است به حسنی شهرت یافته است. زمینه های مهاجرت حضرن عبدالعظیم از مدینه به ری و سکونت در غربت را باید در اوضاع سیاسی و اجتماعی آن عصر جستجو کرد که به شیعیان بسیار سخت می گرفتند.

شاه عبدالعظیم تهران

بام تهران

بام تهران در انتهای خیابان ولنجک، با امکانات تفریحی، گردشگری و مناطق زیبای کوهستانی واقع است. جاده که از پارکینگ تا ایستگاه اول، بصورت آسفالت ساخته شده، مسیر پیاده روی است.

بام تهران

بام محک

بام محک انتهای بولوار اوشان، بولوار جنت، بالاتر از بیمارستان محک واقع است. بام محک در مرتفع ترین منطقه واقع شده است و برای تنفس هوای تازه و آرامش، مکان مناسب و فوق العاده ای است. منظره 180 درجه ای شهر تهران را می توان اینجا مشاهده کرد.

بام محک تهران

کاخ گلستان تهران

این کاخ  از شمال به میدان امام خمینی از غرب به خیام، از شرق به ناصر خسرو و از جنوب به خیابان 15 خرداد و میدان ارگ منتهی می شود. مجموعه کاخ گلستان یادگاری به جای مانده ارگ تاریخی تهران محل اقامت شاهان قاجار و از زیبا ترین و کهن ترین بناهای پایتخت دویست ساله ایران است. این بنا مربوط به دوره های صفوی و قاجار است. در زمان پهلوی مراسمات رسمی در این مکان برگزار می شده و محل اقامت مهمانان خارجی نیز بوده است. گردشگران در اینجا از تالار موزه، تالار آیینه، تالار عاج یا سفره خانه، تالار برلیان و عمارت خوابگاه بازدید می کنند.

موارد کاخ به این شرح است:

  • تکیه دولت ناصرالدین شاه که اطراف کاخ گلستان واقع است.
  • عمارت خروجی متصل به ضلع شمالی العماره که باغ گلستان را به دو نیم کرده که آن را عمارت خروجی می نامند.
  • عمارت اندرونی
  • تالار آیینه در غرب تالار سلام جلوی سرسرای کاخ گلستان است.
  • تالار سلام ناصرالدین شاه.
  • تالار الماس در سمت جنوبی محور کاخ گلستان واقع است.
  • تالار عاج بعد از تالار آیینه قرار دارد.
  • حوض خانه، خلوت کریمخوانی، عمارت بادگیر، کاخ ایفن، نگارخانه، اتاق موزه، تالار عاج، سفره خانه، تالار برلیان و کاخ ایوان تختی مرمر

کاخ گلستان تهران

کاخ عشرت آباد

این کاخ بعد از دوران شمیران، بین زندان قصر و کاخ نگارستان واقع است. در گذشته کاخ حرمسرای شاه بوده است. تنها یک عمارت چهار طبقه از آن باقی مانده و مربوط به زمان ناصرالدین شاه است.

مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعد آباد

کاخ موره های سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید محلاتی، زعفرانیه و انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار گرفته است. این کاخ، مجموعه ای از بنای تاریخی است که در فضای 300 هکتاری در شمالی ترین و خوش آب و هوا ترین نقطه شهر، واقع است. برخی از این مجموعه در دست نهاد ریاست جمهوری است و برخی قسمت ها میزبان علاقه مندان می باشد. این مجموعه فرهنگی، سکونتگاه های ییلاقی شاهان قاجار بوده است. موزه استاد فرشچیان، موزه سبز و موزه ظروف سلطنتی نیز در این مکان است.

کاخ سعد آباد تهران

کاخ سفید تهران

کاخ سفید یا موزه ملت در زعفرانیه، خیابان ولیعصر، خیابان طاهری، مجموعه کاخ سعد آباد واقع است و اقامت کاخ باستانی شاه و فرح بوده است. امور اداری و تشریفاتی شاه در این مکان بوده است.

کاخ سفید تهران

باغ فردوس

این باغ در خیابان ولیعصر، خیابان طاهری، مجموعه کاخ سعد آباد واقع است. گچ بری های کم نظیری از دوره قاجار در این مکان موجود است. توخالی بودن آویزان ها در سقف از ویژگی های این مکان است. هم اکنون این مکان، مرکز فرهنگی و هنری است.

باغ فردوس تهران

باغ پرندگان تهران

این باغ در خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال، خیابان کوهستان در دل جنگل لویزان قرار گرفته است. این باغ در 2 فاز واقع شده که فاز 1 «دستجرد» نام دارد و فاز 2 «آبچر». این مکان مشابه پارک پرندگان اصفهان است.

باغ پرندگان تهران

باغ و موزه هنر ولیعصر

این باغ در خیابان دکتر حسابی واقع شده است. این مکان پیشینه تاریخی ایران از باستان تا کنون را به نمایش گذاشته و در فضایی سبز واقع است.

باغ و موزه هنر ولیعصر

 

 

دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر تهران

دسترسی به این دریاچه دارای سه مسیر است:

مسیر1: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خیلج فارس است.

مسیر2: اتوبان آزادگان شمالی، خروجی شهید خرازی، خروجی دریاچه است.

مسیر3: جاده مخصوص کرج، خروجی ایران خودرو شمالی است.

دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر، بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است و 140 هکتار وسعت دارد. در نزدیکی این دریاچه، مجموعه تفریحی واقع شده استو فاز دوم در جنوب بزرگراه حکیم، شامل جزایر آبی، محور چهارباغ، پارک آبی و مونوریل چیتگر است. اینجا محیط زیبا برای تفریح است. جزایر تفریحی شامل حیات وحش، جزایر آموزشی اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه ورزش های آبی، اسکله تفریحی، خدمات رفاهی و شهربازی است. این مجموعه به دلیل مجاورت با پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی لتمان کن، پارک ارم، محور چهارباغ، مجموعه ورزشی آزادی، شهربازی هزار و یک شهر یا تهران لند، پردیس اسب سواری، آبشار البرز ورود دره کن در بوستان جوانمردی، از مکان های تفریحی و گردشگری تهران است.

دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر تهران

ییلاق درکه تهران

درکه مسیر کوهستانی در شمال غرب تهران است که از مسیر های محبوب کوهپیمایی است. ابتدای مسیر دره اوین درکه، «روستای درکه» واقع که خوش آب و هوا است. درکه یکی از زیباترین و قدیمی ترین محلات ییلاقی شمیرانات است. درکه در امتداد دره مصفایی به همین نام به صورت شمالی و جنوبی قرار گرفته و در دو طرف مسیر، رودخانه واقع است. این مکان یکی از تفرجگاه های قدیمی تهران است. ییلاقی خوش آب و هوا است که در پای کوه های بلند البرز قرار دارد. سنگ قبر های قدیمی، تنور های قدیمی، هون های سنگ تراش خورده کشف شده از قدمت اینجا سخن دارد.

ییلاق درکه تهران

در بالای بقعه متبرکه این مکان چشمه ای موجود است. هفت حوض، جنگل و آبشار کارا، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، پلنگ چال، اسپینو یا آب سفید، هفت چشمه یا هفت طغیانی، کفو یا آب کف دار، معروف ترین جلوه های طبیعت زیبای درکه است. نام درکه از درگ که نوعی کفش برفی برای راهپیمایی بر روی برف بوده، استنتاج شده است.

ییلاق دربند تهران

دربند از دهکده های قدیمی شمیران و در شمال باغ سعد آباد واقع است. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است. مجسمه ای در سال 1341 توسط «رضا لعل ریاحی» پیکره تراش و نقاش ایرانی در این مکان ساخته شد.

ییلاق دربند تهران

سفر به دربند دارای دو مسیر است؛

مسیر سمت چپ دربند شما را به دیواره زیبای اوسون، آبشار بلند سوتک می رساند و در بالاتر از ایستگاه پنج ، تله کابین و «دره پر آب ارس» و همچنین قدیمی ترین مسیر صعود به قله توچال یعنی «اسپیدکمر» واقع است.

مسیر سمت راست از کنار جنگل داخل دره می گذرد و شما می توانید «منطقه بند یخچال»، همراه با سنگ های زیبای آن ببینیدو همچنین سنگنوردان مشتاق را در حال سنگنوردی مشاهده کنید. در ادامه مسیر سمت راست؛ دیواره بلند بند یخچال یا «شروین» پیش رو است که مانند نگینی در انتهای آن می درخشد. از اینجا به بعد تا «پناهگاه شیرپلا» باید با دقت بیشتری در مسیر گام برداشت.طی این مسیر بسیار سرسبز و زیباست. بعد از گذر از آبشار دوقلو با دیدن پناهگاه شیرپلا  و آبشار جذاب آن، خستگی از تن می زداید. حدودا از میدان سربند تا شیرپلا 2 الی 2/30 ساعت زمان لازم است.

پناهگاه شیرپلا تهران

پناهگاه مجهز و امکان ماندن در شب فراهم است. در اینجا کوهنوردان بسیاری را می بینید که بعد از استراحت در پناهگاه به سمت «جانپناه امیری» و «قله توچال» حرکت می کنند. عده ای نیز از سمت راست روانه قله کلچال و دره زیبای ارس می شوند. در ادامه مسیر، ایستگاه پنج تله کابین توچال و یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه دربند به نام چشمه های نرگس واقع است. در مسیرها کافه موجود است. در بند بسیار زیباست و دارای تله کابین می باشد.

چشمه علی تهران

این چشمه در جنوب تهران، منطقه 20 شهرداری و شمال ری واقع است. این چشمه در همسایگی ابن بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی واقع شده است. نام باستانی اینجا سورنا بوده و قدمت آن 800 ساله است. به قولی مادر زرتشت در این مکان متولد شده است.

چشمه علی تهران

گنبد مینا

این مکان در خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، خیابان دیدار، بوستان نوروز واقع است. گنبد مینا در تپه های عباس آباد تهران واقع است که بخشی از بوستان آب و آتش می باشد. گنبد مینای تهران، فضای بی نظیر و خیالی را برای شما فراهم آورده است. چه احساسی خواهید داشت به آسمان سفر کنید و قدم در کهکشان راه شیری بگذارید و در سرخی سیاره مشتری فرود بیایید و پا بر روی ماه بگذارید. آسمان نما یا پلانتاریوم فضایی است که می توانید در خیال، سفر به کهکشان را تجربه کنید.

 

گنبد مینا تهران

پارک جنگلی افرا تهران

این پارک با مساحت 66 هکتار در میدان جهاد و در منطقه 19 تهران واقع است. زمین چمن و زمین بازی کودکان از جمله امکانات این مکان است.

بوستان آب و آتش تهران

این بوستان در میدان ونک تهران، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، سمت راست واقع است. در این مکان فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی کودکان وجود دارد. پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه سواری، آب نما، برج آتش، آلاچیق، محیط سبزه، آموزش اسب سواری، دوچرخه ایستاده، گرفتن عکس با لباس محلی و فانوس دریایی از جمله ویژگی های دیگر این مکان است.

 

بوستان آب و آتش تهران

پارک پلیس تهران

این پارک در بزرگراه وفادار، بعد از میدان قناعت کوثر واقع و بزرگ ترین پارک در شرق تهران است. چندین آبنما، پوشش گیاهی متنوع، رواق هایی یادآور معماری ساسانی و محوطه الگوبرداری از باغ های ایرانی در این مکان یافت می شود.

پارک پلیس تهران

ممنون که تا اینجا ما را همراهی کردید. امیدواریم از مطالب خوشتان آمده باشد.

 

 

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا