مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی اردبیل

جاهای دیدنی اردبیل

جاذبه های دیدنی اردبیل

فاصله سرعین تا اردبیل 24 کیلومتر است. سرعین یکی از شهرهای اردبیل است که قبلا در موردش مفصل صحبت کردیم. حالا قصد داریم در مورد اردبیل و جاهای دیدنی اردبیل با شما عزیزان صحبت کنیم. پیشاپیش از همراهی شما مهربانان متشکریم.

برخی سوغاتی ها و خوراکی های اردبیل شامل تاس کباب مرغ اردبیل، آش میوه اردبیل، قوسیماج اردبیل، پیچاخ قیمه، سوتی پلو، ترش گرما یا قرمه ترشی، قیساط صبحانه می باشد.

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل در 2 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به خلخال واقع است، نوعی ماهی قزل آلای رنگین کمان در آن پرورش می یابد. از دریاچه ارومیه قدیمی تر است. این مکان پلیکان های خاکستری رنگ و اردک دارد و این ها باعث شده تا این منطقه دیدنی تر و جذاب تر شود.

دریاچه شورابیل اردبیل

پل هفت چشمه در اردبیل

این پل در میدان 15 خرداد، ابتدای خیابان ساحلی، ورودی رودخانه بالیقلوچای واقع است و دارای هفت چشمه است. قدمت پل هفت چشمه به دوران صفویان بر می گردد. پس از آسیب هایی که با گذشت زمان به این بنا وارد شده بود در سال 1374 بازسازی و مرمت آن آغاز شد. پل هفت چشمه در مرداد ماه سال 1348 به ثبت ملی رسید.

پل هفت چشمه اردبیل

گردنه زیبای حیران اردبیل

گردنه حیران در جاده اردبیل به نمین حد فاصل آستارا و استان اردبیل می باشد. تله کابین حیران نیز در اینجا واقع شده است. در میان آن رود ارس عبور می کند که در زیر ابر و مه زیبایی خاصی دارد. مراقب باشید در این منطقه عسل تقلبی زیاد عرضه می شود.

گردنه حیران اردبیل

دریاچه نئور اردبیل

این دریاچه در 48 کیلومتری جنوب شرق اردبیل به طرف خلخال واقع است، در یکی از دره های کوهستان «باغرو» است. بعد از طی مسیر 35 کیلومتری از اردبیل به طرف خلخال و ورود به ده «بودآلللو»، 13 کیلومتر به طرف بالای کوه حرکت می کنیم و بعد از روستای «عباس آباد» به دریاچه می رسیم. جاده کوهستان آسفالت است اما اطراف دریاچه خاکی است. اینجا بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین اردبیل است و وجود چشمه های متعدد اطراف منطقه بکر با چشم انداز طبیعی زیبا و ماهی گیری و پیست اسب سواری، رونق خاصی به اینجا داده است.

دریاچه نئور اردبیل

جنگل فندقلو اردبیل

جنگل فندقلو در 30 کیلومتری اردبیل و 10 کیلومتری جنوب نمین و سه راهی جاده اردبیل به آستارا واقع است و به خاطر جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و گردنه ی زیبای حیران برای توریستی عالی است. راه رسیدن به آن جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران از داخل «روستای گیلده» می باشد. بهترین جاده رسیدن به آن در مسیر جاده اردبیل به آستارا است و پیش از رسیدن به نمین مسیری سرسبز و زیبا با تابلوی راهنمای جنگل فندقلو مشخص است. این جنگل درختان بلوط، بیدمشک، راش، موز و بابونه دارد.

جنگل فندقلو اردبیل

آب و هوای مناسب این منطقه انگار دارای دو بهار است، ابتدای فروردین تا خرداد و دیگری مهر تا آبان. در داخل جنگل استخر آبگرم به نام «مشه سویی» با خاصیت درمانی، وجود دارد و دارای پیست اسکی روی چمن نیز است. جنگل فندقلو در بالای کوه و ابر های داخل دره زیباست.

جنگل فندقلو اردبیل

منطقه گردشگری کپز

این منطقه در 16 کیلومتری مشکین مرکزی و در نزدیکی روستای کوربولاغ واقع است. وجود آب و هوای معتدل بهاری و پاییزی توام با مه رقیق بر زیبایی های این منطقه در فصل بهار می افزاید. وجود صخره های سر به فلک کشیده که عاری از دخالت انسان است، از ویژگی های این منطقه می باشد.

منطقه گردشگری کپز اردبیل

آبشار و منطقه سردابه

این منطقه در دامنه شرقی سبلان واقع و یکی از زیبایی های این دامنه است. اینجا آبگرم مناسب برای درمان بیماری یرقان داراست، به همراه آبشار زیبای سردابه که در 25 کیلومتری اردبیل واقع و در انتهای مسیر خشک رود، با داشتن آبی اندک، زیباست و دارای تپه های سرسبزی است.

آبشار سردابه اردبیل

روستای ابربکوه یا اورابکی

این روستا در 28 کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع است. طبیعت ابربکوه منحصر به فرد است، به طوری که دهکده ای است که برخلاف اکثر روستاهای اردبیل که در منطقه ای هموار قرار گرفته اند در بین دره ای سبز قرار گرفته است. ابربکوه با قرار گرفتن در منطقه سردسیر کوهستانی و واقع گردیدن در قسمت کوهپایه ای کوه سبلان، دارای آب و هوای دلپذیری بوده و در اکثر مواقع ابرهای سفید در بالای کوه های اطراف آن به چشم می خورد و به همین علت نام روستا ابربکوه خوانده شده است. چشمه های آب زیادی در منطقه ابربکوه موجود است که اصطلاحا بلاغ می گویند و مهمترین چشمه آن «اوزون بلاغ» یا چشمه طولانی است.

روستای ابربکوه یا اورابکی اردبیل

آبشار آقبلاغ اردبیل

این آبشار، در خلخال و در کوه آق داغ یا سفید کوه واقع و دارای چشمه سار های مختلف و دارای دورنمای زیبایی است و با وجود گیاهان مختلف اطراف و علف، نزدیک ترین راه پیاده از روستای لرد بخش شاهرود خلخال است. چشمه آقبلاغ با آبدهی بالا، نقش مهمی در اینجا دارد.

آبشار آقبلاغ اردبیل

دشت مغان اردبیل

دشتی که از سمت جنوب به مشکین شهر محدود شده است. قسمت شمالی دشت مغان به دشت همیشه بهار ایران معروف است. دشت مغان از قطب های مهم دامپروری و کشاورزی ایران به حساب می آید. دشت مغان به سه قسمت کوهستانی، کوهپایه ای و جلگه ای قابل تقسیم است. در جنوب غربی شهر اصلاندوز مغان در تلاقی رودخانه آراز یا ارس و قره سو یا دره رود، واقع است. مناطق تاریخی دشت شامل قلعه اولتان است که در 500 متری «روستای اولتان»، کنار رودخانه ارس واقع است. همچنین گورستان های قوش اوتران و قیز قلعه سی که مربوط به دوره ساسانی است. «چشمه طبیعی مازافا» 20 کیلومتر پس از «روستای صلوات» واقع و شفابخش کلیه است.

دشت مغان اردبیل

جنگل مشه اردبیل

این جنگل در 25 کیلومتری اردبیل واقع است که تابستان های خنکی دارد. این مکان در 10 کیلومتری جنوب شرق نمین است. این جنگل بسیار سرسبز، گردشگران زیادی را جذب کرده است. در میان سرسبزی و زیبایی جنگل مشه خانه های ییلاقی زیبایی قرار دارد که منظره این جنگل را لذت بخش تر کرده است.

جنگل مشه اردبیل

تالاب پته خور

در قسمت شرق دشت اردبیل و در غرب «کوه های باغرو طالش» واقع گردیده است و 5600 هکتار امتداد دارد. این مکان از «رودخانه قره سو» تشکیل شده است.

تالاب پته خور اردبیل

این هم از معرفی جاهای دیدنی اردبیل. امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. ممنون که مارا همراهی می کنید.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا