مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی آستارا

جاهای دیدنی آستارا

جاذبه های دیدنی آستارا

مردم آستارا به زبان ترکی آذربایجان و تالشی صحبت می کنند. این شهر از لحاظ اقتصادی اهمیت بالایی دارد. آستارا سومین شهر مرزی کشور در زمینه صادرات و واردات، رتبه نخست صادرات و بزرگ ترین گمرک زمینی کشور را داراست که از امن ترین و پر ترددترین مرز های زمینی کشور برخوردار است. پشت بام های سفالی این شهر یک نوع معماری تزئینی است، تا دمای خانه ها در تابستان، خنک تر از سقف های شیروانی باشد. آب و هوای آستارا جلگه ای و کوهستانی است. در تابستان گرم، شرجی و مرطوب و در این فصل در مناطق کوهستانی خنک است.

آستارا

باغ های مرکبات، کیوی، برنج، جو، سبزی کاری، محصولات جالیزی به همراه پرورش زنبور و تولید عسل مرغوب در آستارا رونق دارد. وجه تسمیه شهر به این دلیل است که سال ها پیش در این محله تپه های شنی، برکه، مرداب و نیزار ها، راه رفتن مردم را مشکل می کرده است مردم آهسته قدم بر می داشتند، و آستارا به زبان محلی آهسته رو می گفتند. سواحل چشمه ها، آبگرم طبیعی، آبشار ها و بازارچه های ساحلی، اینجا را دیدنی تر کرده است. آستارا قطب اقتصادی و توریست کشور است. جاده حیران به آستارا بسیار زیباست.

حالا با هم برویم سراغ گشت و گذار در شهر زیبا و دیدنی آستارا.

ساحل صدف

فاصله بسیار کمی از مرکز آستارا به ساحل صدف راه است. بدون تردید یکی از زیبایی های یکتا و منحصر به فرد آستارا، ساحل آن است و فضای مناسبی برای تفریح و قایقرانی است. طرح سالم سازی دریای خزر، امکانات بازی کودکانه، جدا بودن شنای مرد و زن، استراحت گاه شبانه، پلاژ عرضه خدمات و اماکن نصب چادر از جمله امکانات این مکان است. در اینجا ماهی گیری نیز صورت می گیرد. مجاورت با جنگل و «منطقه حفاظت شده سندویل»، محیط امنی را برای گردشگران فراهم کرده است.

ساحل صدف آستارا

بازارچه ساحلی آستارا

بازار بزرگ ساحلی در یکی از بهترین نقاط شهری آستارا در حاشیه خزر و مرداب آستارا واقع است و بام آن سفالی است. 1200 واحد صنفی فعال در محدوده ده ها پاساژ در بخش های مختلف اینجا فعالیت می کنند. مغازه ها و پاساژ های زیر مجموعه بازار بزرگ ساحلی، از پل فارابی تا انتهای پارکینگ بازار و چسبیده به بولوار سفیر امید امتداد دارد.

بازارچه ساحلی آستارا

بهشت کاکتوس ها

این مکان در خیابان فارابی، کوی هنر، پلاک 165 واقع است. اینجا نمایشگاه دائمی بهشت کاکتوس با 2200 تنوع گونه و 20000 گلدان است که از کشور های مختلف آورده شده اند. پیرترین کاکتوس خاورمیانه نیز در این مکان است.

بهشت کاکتوس ها در آستارا

پارک ساحلی شریعتی

این پارک کنار جاده ترانزیتی منتهی به اداره کل گمرک بندر آستارا واقع است. پارک توریستی و تفریحی شریعتی از هر لحاظ در میان شهر های شمالی بی نظیر است. تجهیزات ورزشی، گل کاری، کف سازی، سکوی استراحت با سنگ مرمر، شهر بادی و پیست خودرو برقی برای کودکان از جمله امکانات اینجاست. امکانات پلاژ برای رفاه حال خانواده ها با چادر زدن در آن نیز در این مکان موجود است.

پارک ساحلی شریعتی آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو

این پارک در 5 کیلومتری آستارا واقع و یکی از زیباترین پارک های جنگل گیلان است. این پارک جزو جنگل های هیرکانی غرب کشور است. مسیر آن از جاده آسفالته کمربندی آستارا به اردبیل با جاذبه های طبیعی جذاب همراه است. در حوالی پارک، رویشگاه های جنگلی و جانوری و وجود چندین قله، منظره جالب توجه ای ایجاد کرده است.

پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا

باغ پرندگان آستارا

این باغ در نزدیکی دانشگاه آزاد واقع و 1000 متر مربع وسعت دارد. این باغ دارای انواع پرندگان با گونه های مختلف که در حدود 300 پرنده با 60 گونه مختلف است.

باغ پرندگان آستارا

مدرسه حکیم نظامی

مدرسه حکیم نظامی، مدرسه 100 ساله آستارا است. نیما یوشیج، سراج، گل سرخی، نطقی در این مدرسه تحصیل کرده اند. این مدرسه دوره قاجاریه قدیمی ترین مدرسه شمال کشور است.

مدرسه حکیم نظامی آستارا

روستای حیران

این روستای زیبا در جاده آستارا به اردبیل و در میانه گردنه سخت گذر حیران واقع است. با توجه به جاذبه های گردشگری و سیاحتی خود، به یکی از پر جاذبه ترین مکان های گردشگری کشور مبدل شده و دارای آب و هوای مناسب است. چشمه سار های زیبا در ارتفاعات این روستا مورد توجه کوهنوردان علاقه مند است و مسیر های «علی داشی» و «آلماتله سی» از زیباترین و پرطرفدارترین مسیر های کوهنوردی است.

روستای حیران آستارا

در جاده آستارا، مسیر رویایی گردنه حیران به اردبیل، از سویی مشرف به کوه هایی است که پوشیده از جنگل های انبوه است و از سویی دیگر مشرف به دره ای است که «رود ارس» از آن عبور می کند. گردنه حیران بیشتر در مه و باران است. دره ها، کوه های پر از گل و گیاه، جنگل، مراتع، گاو های در حال چرا و چشم انداز مفرح از کندو های عسل، جلوه ای است که به چشم هر رهگذری می آید، او را شیفته خود می کند.

گردنه حیران

تله کابین حیران

تله کابین حیران در غرب «روستای ونه بینی» و «حاجی امیر» آستارا واقع است. این تله کابین از جنوب به روستا و گردنه حیران، از شمال به قله باستانی شنیداد، از غرب به پارک جنگلی فندقلو و از شرق به روستای ونه بین و جاده اصلی آستارا به اردبیل امتداد می یابد. این تله کابین انتهایی ترین گردنه حیران را با طی یک مسیر سرسبز 1500 متری، به شرقی ترین نقطه پارک جنگلی فندقلوی نمین وصل می کند. در این تله کابین با داشتن 30 کابین، 1000 گردشگر را در هر ساعت جابجا می کند. در فاز یک پروژه 3 کیلومتر طول رفت و برگشت است. ارتفاع ایستگاه فندقلو 1700 متر بالاتر از سطح دریا است.

تله کابین حیران

روستای عباس آباد

یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین روستا های آستارا است. معروف ترین برنج آستارا در این روستا کشت می شود. به ویژه این که روستا در کمرشکن «کوه اسپیناس» از رشته کوه های تالش واقع است و شهرت این روستا به بکر بودن طبیعت آن است. باغ معروف و دیدنی چای «چایکار» اینجا است که تنها مرکز کشت چای، در سال های گذشته دور نیز بوده است. «باغ چای عباس آباد» در دوره مظفر الدین شاه تاسیس گردیده است.

روستای عباس آباد آستارا

روستای گیلده آستارا

روستای گیلده یا گیلاده شهر بام های سفالی، در 25 کیلومتری غرب آستارا، 5 کیلومتری مرز آذربایجان و 5 کیلومتری گردنه ی حیران واقع است. طبیعت اینجا جذاب است و جنگل های بکر این منطقه، همه ساله پذیرای هزاران نفر گردشگر و کوهنورد است. جاده اینجا آسفالت است. این روستا چشمه نیز دارد. توریستی بودن این روستا بخاطر قرار گرفتن در مسیر «آبگرم علی داشی»، «مشه سویی» و «منطقه فندقلو» است.

روستای گیلده آستارا

این هم از گشت و گذار در کنار شما عزیزان در شهری پر از زیبایی به نام آستارا. امیدواریم لذت برده باشد.

نظر شما در مورد این شهر چیست؟ لطفا نظراتتان را با ما در اشتراک بگذارید.

ممنون از همراهی گرمتان.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا