مشهد تور » جاهای دیدنی » جاهای دیدنی نور

جاهای دیدنی نور

جاذبه های دیدنی نور

نور در استان زیبا و دیدنی مازندران واقع است. سواحل زیبای نور و پلاژ تفریحی در نور، ساحل ماسه ای و کم عمق زیبایی ایجاد کرده است. طرح های سواحل امن در این مکان موجود است.

در ادامه به معرفی بهترین جاهای های دیدنی نور می پردازیم. همراه ما باشید.

آب بندان نور

اینجا در ضلع جنوبی نور، کنار دانشگاه آزاد واقع و پذیرای پرندگان مهاجر است.

آب بندان نور

دریاچه الیمالات

دریاچه و سد الیمالات در 8 کیلومتری نور و در مسیر نور به چمستان واقع است. این دریاچه در دل جنگل واقع شده است. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی جنگلی را در آغوش گرفته است. مسیر 5 دقیقه ای از پارک ماشین تا سد و دریاچه با پل آن یکی از پر بازدید ترین مکان های توریستی بهار و تابستان است. این پارک دارای امکانات آلاچیق، رستوران و سوئیت برای اسکان شب و نیز دارای امکانات ماهیگیری است. لباس مخصوص و کفش مناسب برای محیط جنگلی باید به همراه داشت.

دریاچه الیمالات نور

پارک جنگلی کشپل

این پارک در مسیر ییلاقی لاویج در 6 کیلومتری از «چمستان» قرار گرفته است. این پارک درخت توسکا، بلوط و افرای فراوان دارد.

پارک جنگلی کشپل نور

کاخ تمیشان

این کاخ در 5 کیلومتری نور واقع شده است. این کاخ مربوط به عصر پهلوی دوم است. کاخ تمیشان دارای محوطه بزرگ، زیبا و استخر است. در کنار ساحل خزر پلاژ اختصاصی سلطنتی نیز موجود است.

کاخ تمیشان نور

جنگل و آبگرم لاویج

لاویج یکی از دهستان های چمستان در دامنه های البرز و در میان دره های جنگلی و زیبای البرز واقع است. این جنگل 35 کیلومتر تا نور امتداد دارد. این جنگل در میان مسیر آسفالته جنگلی در بدو ورودی چمستان، با عبور از پارک جنگلی کشپل به لاویج ختم می شود. لاویج یکی از نقاط جذاب گردشگری است. این مسیر با جاده دلپذیر چمستان به لاویج از میان پارک جنگلی کشپل به جذابیت و گردشگری آن افزوده است.

جنگل و آب گرم لاویج نور

این مکان دارای مسافرخانه همراه با آبگرم و سوئیت و صد ها خانه ویلایی اجاره ای است و با وجود مسافران بسیار ظرفیت آن ها محدود است. جنگل های جذاب و طبیعت لاویج در کنار دیگر زیبایی های آن مشهود است. تنوع گیاهی چشمه سار در بهار سبز و در پاییز هزار رنگ برقرار است. آبگرم اینجا دارای خواص درمانی بخصوص مسکن اعصاب است. این مکان دارای وان و دوش است.

از جاذبه های گردشگری لاویج سوردار، جنگل اسیونک، مراتع نومه، چشمه و رودخانه خروشان است. علاوه بر کشپل، ییلاق زیبای ابزوا، منطقه ییلاقی میرخمند و کوه های انبوه با پوشش گیاهی بکر برقرار است. درهتان کهن راش با عطر گل های وحشی در هوا این منطقه را منحصر به فرد کرده است. مردم اینجا به پرورش زنبور مشغولند و عسل لاویج معروف است. ماست، شیر، دوغ و کره محلی لاویج مشهور است. فیل سنگی که به قول قدیمی ها معجزه امام حسن است که به صورت سنگ سیاه در آمده در روستای لاویج نور است.

فیل سنگی لاویج نور

آبشار آب پزی

این آبشار در 5 کیلومتری نور و نزدیک شهر رویان واقع است. درختان در اینجا با فاصله کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق آن بکر است. این پارک شباهت کامل به آبشار ندارد زیرا ریزش سنگ ها مانع از ایجاد فضای آبشاری گردیده است. انتهای راه آن به کجور می رسد. اطراف جاده آنقدر فضای صاف وجود دارد که هر گردشگری می تواند گوشه ای دنج برای خود مهیا کند.

آبشار آب پزی

آبشار سیسنگان

این آبشار در منطقه کجور در «تنگه معروف نهر رودبار» واقع است. ابتدا از شهر کجور وارد جاده معدن ذغال سنگ می شوید بعد از یک مسیر مالرو در کنار رودخانه به آبشار و در نهایت به پارک سیسنگان می رسید. کجور شهر کوچکی است که برای دسترسی به آن باید به مرزن آباد رفت و مسیر بعد از 5 کیلومتر به سمت چالوس، به دوراهی کجور می رسد.

آبشار سیسنگان نور

آبشار ونوش نور

این آبشار در 10 کیلومتری غرب نور در جاده فرعی ساحلی نور به نوشهر واقع و فرعی منشعب از جاده رویان به آبشار آب پری به ونوش منتهی می گردد. روستای جذاب و تورستی ونوش در فاصله 10 کیلومتری غرب نور و در کنار جاده فرعی منشعب از جاده ساحلی نور به نوشهر واقع و پوشیده از جنگل سرسبز است و نزدیک «رود کلرود» با شالیزار و باغ های مرکبات واقع است. درختان صنوبر بر زیبایی این آبشار افزوده است. محل عبور گردشگران به روستاهای اطراف و «جاده کدیر» و جنگل آب پری از طریق جاده کمربندی است. مجموعه آبشار های ونوش در ارتفاعات جنگلی «غلوی کلا» قرار دارد.

آبشار ونوش نور

3 آبشار برای فرود های فنی کوهنوردی قرار می گیرد که با وسایل لازم و مهارت خاص امکان پذیر است. بقیه آبشار ها قابلیت دسترسی بیشتری دارند. مجموعه آبشار های ونوش دارای آبشار های کوچک و بزرگ متعددی است و در این میان 3 آبشار آن معروفیت بیشتری دارد که آبشار دوم و بزرگ ترین آبشار ونوش دارای ارتفاع 40 متری است.

آبشار حرام او لاویج

این آبشار در 25 کیلومتری جاده ییلاقی نور به بلده است و گلسنگ ها اطراف آبشار روییده است. این آبشار در کنار جاده قرار گرفته و ریزش آب از آن کم است. ساکنین معتقدند که آب آن خواص درمانی دارد.

آبشار لاویج

روستای اناده

این روستا در «دهستان ناتل رستاق» در بخش چمستان واقع است و در شمال آن جنگل انبوه با درختچه های به هم پیچیده است.

روستای اناده نور

روستای ورآزده

این روستا در 10 کیلومتری بعد از روستای چمستان واقع است. جنگل های انبوه در حاشیه روستا وجود دارد و جاده آسفالت است. عبور رودخانه میان رود با عبور از دشت و درختان جنگلی، جلوه خاصی به روستا داده است.

روستای ورآزده

روستای یوش

این روستا از توابع بلده نور است همراه با استخر های کوچک برای ذخیره سازی آب و چشمه های اطراف. یوش در فاصله 5 کیلومتری غرب بلده و در مسیری است که منتهی به جاده کندوان می شود. زادگاه «نیما یوشیج» شاعر نوپرداز معاصر در روستای ییلاقی و کوهستانی یوش واقع بوده است.

روستای یوش نور

روستای خطیب کلا

این روستا در بخش چمستان نور در منطقه معروف میانرود سفلی واقع است. این روستا کوچک اما گردش پذیر است. پرورش ماهی در اینجا رایج است و سبزی های معطر و وحشی برای طبخ خوراک محلی ویژگی خاص این روستا است.

روستای خطیب کلا نور

روستای نج

روستای نج از کهن ترین روستاهای منطقه و در بین کوه های البرز با آب و هوای معتدل همراه با چشم اندازهای زیبا واقع شده است.در زمستان برف سنگین دارد. این روستا در «دهستان تتقارن» واقع است.

روستای نج نور

روستای سلیاکتی نور

اینجا یکی از روستاهای اطراف پارک جنگلی و «چشمه گشپل چمستان» است.

روستای سلیاکتی نور

قلعه پولاد بلده نور

این قلعه بر روی ارتفاعات شمالی واقع و مربوط به عصر صفوی است.

قلعه پولاد بلده نور

غار پیرزن خانی نور

این غار در نزدیکی «روستای اوزکلا» است.

این هم از معرفی جاهای دیدنی نور. از همراهی شما عزیزان صمیمانه متشکریم.

پیج ما در اینستاگرام
پیمایش به بالا